Hva forventer vi av Marketing Workshop Europe?

I midten av september samles ebm-papst sine europeiske markedsavdelinger til Marketing Workshop Europe i Tyskland. Dette er en intern arena for kunnskapsdeling og inspirasjon der vi får lære av hverandre og styrke samarbeidet på tvers av landegrenser. Jeg representerer ebm-papst Norge og ser frem til å bringe nye ideer hjem til våre kunder og kollegaer.

Kampanjestart og -analyse

For oss i Norge er det avgjørende å sikre at markedsføringen både er målrettet og målbar. Jeg ser frem til å lære mer om hvordan vi kan sette tydelige mål, identifisere riktig målgruppe og utvikle budskap som treffer, samtidig som vi får et systematisk opplegg for å analysere resultatene. Slik kan vi justere kursen underveis og skape større verdi for kundene våre.

Retrofit for bærekraft og effektivitet

Energieffektivisering står høyt på agendaen i Norge, og retrofit – oppgradering av eksisterende ventilasjonsanlegg med moderne EC-vifter – er et viktig verktøy. Jeg håper å hente hjem nye ideer for hvordan vi kan hjelpe norske bygg og industri til å redusere energiforbruket og oppnå bærekraftmålene sine.

Markedsføring

Den digitale utviklingen går raskt, og nye verktøy og teknologier kommer på markedet. Ved å ligge i forkant av trender og teknologi kan vi sørge for at budskapene våre treffer der de skal.

Samspill og nettverk

Minst like viktig som faglige presentasjoner er møtet med kolleger fra andre land. God intern kommunikasjon og erfaringsutveksling gjør at vi raskere kan tilpasse oss nye krav og muligheter. Jeg ser frem til å knytte tettere bånd til de andre teamene, dele våre egne erfaringer fra Norge og ta med meg hjem en mengde ny kunnskap.

Årets maraton skaper ekstra inspirasjon

Workshopen avholdes samme helg som ebm-papsts tradisjonelle maraton i Niedernhall, et arrangement som samler flere tusen løpere og turgåere. For oss deltakere betyr det at vi også får mulighet til å heie frem kolleger og kunder på ulike distanser. Slik får vi et unikt innblikk i selskapets fellesskapskultur og satsing på helse – noe vi håper kan inspirere også det norske markedet.

Jeg gleder meg til å dele inntrykk og læring fra workshoppen når jeg er tilbake. Følg med her i nyhetsrommet og på LinkedIn for oppdateringer!

Forrige
Forrige

DiaForce: Ny vifte for elektronikk‑kjøling gir 50 % mer luft og lavere støy

Neste
Neste

Capgemini oppnådde 30% energibesparelser med retrofit og digital overvåkning